Lagerhaus – Ett klokt val
Ett klokt val är ett tidigare projekt med stöd från Axfoundation. Konsumenten är en mycket...
Läs merEtt klokt val är ett tidigare projekt med stöd från Axfoundation. Konsumenten är en mycket viktig aktör i omställningen mot en mer hållbar värld. Undersökningar visar att konsumenter hellre väljer en miljövänlig vara i valet mellan två likvärdiga produkter. Som ett led i Lagerhaus arbete med att ge sina kunder möjlighet att göra hållbara köpval, ville Lagerhaus ta fram en miljö- och hållbarhetsmärkning.
Ett klokt val är ett tidigare projekt med stöd från Axfoundation. Konsumenten är en mycket...
Läs merTextilåtervinning på Åhléns är ett tidigare projekt som arrangerades i samarbete med Axfoundation. För att...
Läs merMiljöverkstan vid Nya Flatenbadet är ett projekt som tidigare stöttades av Axfoundation. Axfoundation valde under...
Läs merTrädgård på Spåret vid Skanstull i Stockholm har omvandlat ett bortglömt tågspår till en grön...
Läs merAtt göra ett Environmental profit and loss analys handlar om att monetärt värdera det naturkapital...
Läs merWe_change är ett projekt som tidigare stöttades av Axfoundation. Axfoundation och ungdomar.se startade gemensamt upp...
Läs merEtt seminarium och workshop för Servera hölls med syftet att ge en internationell utblick kring...
Läs merSyftet med seminariet var att samla industri och handel för att belysa matsvinnets omfattning och...
Läs mer